15 grudnia 2015

Pogotowie prezentowe dla dorosłych :)

Podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia rodzinie i przyjaciołom najczęściej podarujemy w Polsce książki (41 proc.) oraz kosmetyki i perfumy (32 proc.). Z kolei sami chcielibyśmy dostać nie tylko książki (42 proc.), które są na podium listy, ale również gotówkę (38 proc.) - wynika z międzynarodowego corocznego badania firmy doradczej Deloitte: „Zakupy świąteczne 2014”.
Gotówka to pójście na łatwiznę, trudniej wybrać dobrą książkę. Polecam tylko takie, które mam na półce i które "połyka się" w kilka dni. Przeczytałam większość jakiś czas temu a jednak wciąż i wciąż do nich wracam...


Dla Niej:
Pachnidło, Patrick Süskind- jeśli ktoś zaczynał od filmu zrobił błąd. Na początku była książka. Niezwykła, pachnąca, intrygująca. Z fantastycznym zakończeniem. Po prostu majstersztyk.
Złodziejka książek, Markus Zusak - pozostaje w pamięci na zawsze. Czytałam tę książkę świadomie przedłużając moment zakończenia. Najlepsza! Nie zdradzę więcej.
Tajemniczy ogród, Kate Morton - przeczytałam jednym tchem. O mądrych i silnych kobietach i o tym, że korzenie są ważne.Trudno zdobyć, ale warto szukać. Swój egzemplarz mam z antykwariatu.
To, co zostało, Jodi Picoult - Jodi pisze tak, że rozważasz niewysiadanie z pociągu żeby poznać zakończenie niezwykłej historii. Klucz do zagadki tkwi w przeszłości. Fascynująca intryga, barwni bohaterowie.
Dziewiętnaście minut, Jodi Picoult - historia o rodzicach 17-latka, którzy badają przeszłość, by dociec, czy w jakikolwiek sposób natchnęli syna do zbrodni. Przejmująca.
Cień wiatru, Carlos Louis Zafon - piękna bajka dla dorosłych, piękna Barcelona, piękne cytaty. Ta książka to magia - taka zdarza się niezwykle rzadko. Genialna!
W Paryżu dzieci nie grymaszą, Pamela Druckerman - lekki poradnik z Paryżem w tle. Z założenia literatura prosta, łatwa i przyjemna.
Jajko i ja, Betty McDonalds - zabawna, lekka, ciekawa. Żona amerykańskiego farmera ma głos a ty po dwóch rozdziałach dziękujesz za ciepłą wodę w kranie i zaczynasz doceniać prąd w gniazdku ;)

Dla Niego:
Sprzedawca broni, Hugh Laurie - tak, tak autorem tej książki jest sławny doktor House. Sięgałam z rezerwą a przepadłam bez reszty. Świetna od pierwszej do ostatniej strony. Tłum szpiegów, agentów i terrorystów. Mnóstwo najnowocześniejszej broni. Komizm językowy i sytuacyjny.
Strasznie głośno, niesamowicie blisko, Jonathan Safran Foer - o zamachu na WTC z perspektywy 9-letniego chłopca. W tej książce przepada się bez reszty i nawet twardym facetom zdarza się uronić łzę.
Droga, Cormac McCarthy - cytat z okładki: apokaliptyczna wizja przyszłości Ameryki [...] ciemność, proch i kurz przesłaniające niebo. Kamienie pękają od mrozu, a śnieg, który pada, jest szary. Ani jednego ptaka, ani jednego zwierzęcia, gdzieniegdzie tylko zdziczałe bandy kanibali. Przerażająca. Odłożyłam w połowie, wróciłam mimo woli.
Krwawy południkCormac McCarthy - czyta się jak połączenie Piekła Dantego, Iliady i Moby Dicka. Potwornie mroczna i strasznie wciągająca.
Kraina Chichów, Jonathan Carroll - tu fikcja miesza się z prawdą, są gadające psy i rozterki pisarza. Czytałam wielokrotnie i będę wielokrotnie wracać. Zachwyca każda niezwykła strona.
Zew natury. Moja ucieczka na Alaskę, Guy Grieve - bohater to typowy facet po trzydziestce: żona, dwójka małych dzieci, praca, której nie lubi, kredyt itd. Pewnego dnia zrobił - i opisał w książce - to, o czym wielu tylko marzy: rzucił wszystko w diabły i wyjechał na rok w dzicz. Zdumiewająca odwaga.
Dzień lordów, Michael Dobbs - autor House of cards w szczytowej formie. Brytyjski parlament staje się śmiertelną pułapką. Lufy kałasznikowów mierzą w królową Elżbietę II, księcia Karola, premiera, ministrów, lordów i dyplomatów. Napięcie rośnie z każdą stroną.


1 komentarz:

  1. Spadacie mi z nieba. Wielkie dzięki :*

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i każde pozostawione słowo :)
Kuku & Cui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...