10 marca 2015

O tym, jak Chłopiec nauczył się czytać

Jeśli ktoś Wam wmawia, że sześciolatki w pierwszej klasie rysują szlaczki, nie wierzcie...
Pierwszoklasiści jak świat światem uczyli się czytać i tak jest nadal, mimo, że nowy program wskazuje wyłącznie poznawanie literek. Ministerstwo swoje a szkoły swoje. 


Jeszcze w grudniu - zaniepokojnona brakiem u Chłopca postępów w czytaniu - pisałam do Cui rozpaczliwe maile z pytaniem: czy Mikołaj ( 7-latek, pierwszoklasista sprzed reformy) czyta? Martwiłam się, bo Chłopiec znał literki, głoskował i sylabizował, ale ze słuchu nie łączył dźwięków z formą zapisu.
Przeczytałam cały Internet w poszukiwaniu rozwiązania, jednocześnie zastanawiając się, gdzie popełniłam błąd. Bliska byłam smutnej konkluzji, że wszystkim wcześniejszymi zabiegami edukacyjnymi przestymulowałam moje 6-letnie dziecko, które teraz najwyraźniej z czytaniem sobie nie radzi.

Na szczęście do akcji w odpowiednim momencie wkroczył Tata Chłopca, który do sprawy podszedł z charakterystycznym dla siebie dystansem, mówiac: pokaż mi 6-latka, który będzie zainteresowany czytanką o tym, że "Anka ma balony", gdy na dobranoc słucha Thorgala.
Nie martwił sie, nie rozpaczał, nie szukał problemu w szkole, czy w dziecku, tylko poszedł do księgarni i kupił książkę adekwatną do możliwości i zainteresowań swojego syna.  
Trafił w punkt kierując się rekomendacją Biblioteki Narodowej. Po miesiącu od tego wydarzenia Chłopiec CZYTA :)



Książeczka, która uratowała sytuację to "Sekret ponurego zamku" Wojciecha Widłaka z serii Czytam sobie. Duża czcionka, kolorowe ilustracje i wciągająca historia okazały się w naszym przypadku przepisem na sukces. Naklejki i dyplom ukryte na końcu książeczki stały się fantastyczną motywacją do samodzielnego czytania. To chyba najlepiej wydane 12 zł w ostatnim czasie :)
Po więcej informacji na temat serii Czytam sobie odsyłam na stronę wydawnicwa Egmont.


5 komentarzy:

  1. Fascynująca opowieść

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdyby Chłopiec urodził się w innych czasach, z pewnością byłby Rycerzem! Nie da się ukryć, że ma chyba rycerską dusze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i każde pozostawione słowo :)
Kuku & Cui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...