1 marca 2015

Jak petit bon ton to i królewskie śniadanie :)

W każdej rodzinie królewskie(j) śniadanie wygląda nieco inaczej.
W moim rodzinnym domu, niedzielne śniadania serwował Tata. Jajecznica była obowiązkowym punktem tego porannego posiłku - dla mnie zrobiona na maśle, dla mojego starszego rodzeństwa i rodziców koniecznie z cebulką i odrobiną kiełbasy. Smak i zapach tamtych chwil trwa we mnie bez ustanku.


Odkąd sama jestem mamą niedzielne poranki to coś, na co czekam cały tydzień. Serwowane bez pośpiechu i spożywane powoli śniadanie to centralny punkt tego dnia. Uwielbiam niedzielne poranki! I moje własne, autorskie wydanie królewskiego śniadania!
Syty posiłek nie musi oznaczać zastawionego po brzegi stołu. Osobiście preferuję nieco skromniejsze w swej formie śniadania, które wbrew pozorom zawierają wszystko, co zapewni nam zdrowie i energię na cały dzień.


Moi domownicy mówią na nie "omlety", choć w rzeczywistości to trochę grubsze placki naleśnikowe. Niestety, choć bardzo bym chciała, nie jestem w stanie podać dokładnego przepisu na ich zrobienie. A raczej właściwych proporcji składników. Ważne, żeby ciasto było gęste i niezbyt lejące. "Omlety" smażę na oleju kokosowym, na niewielkim ogniu, pod przykrywką. Gdy jedna strona się już zetnie, delikatnie przekładam placek na drugą stronę.

Podaję go z jogurtem naturalnym, miodem, malinami i truskawkami. Na naszym stole gości też domowy dżem - takie placki preferuje męska część mojej rodziny.

SKŁADNIKI
  • jajka (w przypadku śniadania dla mojej rodziny to aż 8 sztuk)
  • mąka owsiana
  • mąka pszenna
  • mąka kukurydziana
  • otręby orkiszowe
  • siemię lniane
  • oliwa
  • woda
  • mleko
Jak to zrobić?

Białka oddzielam od żółtek i ubijam z odrobiną soli na sztywną pianę.
W oddzielnym garnku mieszam żółtka z odrobiną oliwy, mlekiem i wodą. Następnie dodaję mąkę owsianą, mąkę pszenną i kukurydzianą (w proporcji 4:1:1), dosypuję otręby orkiszowe i siemię lniane. Mieszam. Na samym końcu dodaję ubite białka. Smażę na oleju kokosowym.

SMACZNEGO!








15 komentarzy:

  1. Śniadanie wygląda smakowicie, ale Dziewczyna to ma wielkie oczy...

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie w rodzinnym domu też zawsze w niedzielę była jajecznica z cebulką podawana przez tatę :) Bardzo mi tego brakuje, bo ja takiej dobrej nie potrafię zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, ja też nie potrafię odtworzyć tej jajecznicy :) Może po prostu tylko "tatowie" umieją taką robić :D

      Usuń
  3. Cui kochana a moglabys nappisac dokladnie ile trzeba wszystkiego , wiesz tak dla poczatkujacych? :) Aggi_de

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aggi - obiecuję, że w najbliższą niedzielę zmierzę ilość poszczególnych składników i podam przepis ;)

      Usuń
    2. Składniki zmierzone (ilość ciasta dla 4-osobowej rodziny, w tym dwójki dzieci):
      - 8 jajek,
      - 3 szklanki mąki owsianej,
      - szklanka mąki pszennej,
      - 3/4 szklanki mąki kukurydzianej,
      - 2/3 szklanki otrębów,
      - 1.2 szklanki siemienia lnianego.
      Woda/mleko - w ilości pozwalającej na zrobienie w miarę gęstego ciasta, które jednak łatwo rozlewa się na patelni.
      Mam nadzieję, że pomogłam :)

      Usuń
  4. bardzo fajny blog ;) śniadanie wyglada pysznie

    OdpowiedzUsuń
  5. No właśnie pysznie... ślinię się tutaj od wczoraj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno w to uwierzyć, ale ja też się cały czas ślinię na myśl i widok tego sniadania :P

      Usuń
  6. No ...dziekuje bardzo :-* (Aggi_de)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie ;)

      Usuń
  7. Chyba spędzę noc tutaj, cudowny blog a za królewskie śniadanie zabieram się właśnie na kolację... próba generalna na mężu a Córeczka przetestuje powtórkę jutro rano. Oby smakowało tak jak Twojej Dziewczynce. Pozdrawiam, Martyna

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie ma nic fajniejszego, niż zachwyt naszych Czytelników! :) Martyno - cała przyjemność po naszej stronie.
    Ps. Czekam w takim razie na informację czy rodzinie smakowało ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i każde pozostawione słowo :)
Kuku & Cui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...