15 marca 2015

Cytrynowo witaj wiosno!

Gdy temperatura na zewnątrz zaczyna przekraczać 15 stopni to znak, że wiosna rozgościła się u nas na dobre. I choć do tej kalendarzowej zostało jeszcze kilka dni, a noce bywają mroźne i mgliste - tegorocznej zimie mówię: żegnaj!



Jeśli i Wam dokucza wiosenne przesilenie koniecznie spróbujcie mojego sposobu na łagodne przywitanie wiosny: bez bólu głowy, zmęczenia (co pracującej matce dwójki dzieci szczególnie doskwiera), czy problemów z koncentracją. Zachęcam do skorzystania z poniższego przepisu również tych, na których zmiana pór roku nie robi większego wrażenia. Domowa lemoniada świetnie gasi pragnienie, dostarcza witaminy C i po prostu doskonale smakuje.


Domowa lemoniada - składniki:
  • 4 dojrzałe cytryny
  • 1 litr wody (może być mineralna lub uzdatniona do picia woda kranowa)
  • 3 łyżki brązowego cukru (może być też stewia lub ksylitol)

Jak to zrobić?
Cytryny przekrawamy na pół i bardzo dokładnie wyciskamy z nich sok. Przelewamy do dzbanka, uzupełniamy wodą i słodzimy. Powyższe proporcje dadzą nam dość kwaskowatą lemoniadę, ale taka jest dla mnie po prostu idealna. Jeśli chcecie, aby była słodsza dodajcie więcej cukru.


Lemoniada smakuje najlepiej gdy jest mocno schłodzona, z dodatkiem świeżych liści mięty lub bazylii.
Miłego smakowania wiosny!



4 komentarze:

  1. Teraz widzę jakie Twoje dzieci są do siebie podobne. Identyczne profile!
    U mnie szaro, buro i ponuro ale cytrynówką nie pogardzę. Przysyłaj! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę? Ja nie widzę w nich żadnego podobieństwa - ani do swoich rodzicieli, ani do siebie nawzajem :)
    Cytrynówka już prawie wypita! Pospiesz się! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cui, a mogłabyś mi zdradzić jak ten gif ze zdjęć zrobiłaś? Mam takie zdjęcia Antka jak biega w kółko piaskownicy okrągłej i marzy mi się zrobić coś takiego. Trudne to?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Parafrazując pewien slogan reklamowy: Takie rzeczy to tylko w Google+ :)
      Wrzucasz kilka zdjęć (kolejne klatki) na G+ i dostajesz takiego oto gifa. Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam.

      Usuń

Dziękujemy za odwiedziny i każde pozostawione słowo :)
Kuku & Cui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...