29 marca 2015

Babka wielkanocna - czyli świąteczna próba generalna

Ubiegłoroczne święta były dla nas wyjątkowe. Zaledwie dwa tygodnie wcześniej pojawiła się na świecie Helenka, która wprowadziła do domu prawdziwą wiosenną radość.
Jako świeżo (choć po raz drugi) upieczona mama nie miałam głowy do pieczenia wielkanocnych ciast i ciasteczek. Nie z lenistwa, nie z braku czasu - po prostu szkoda było mi tych szczególnych chwil, które spędzaliśmy w czwórkę, grzejąc się we własnym, rodzinnym cieple.


A świąteczne wypieki? Na szczęście wsparła mnie w tym moja nieoceniona Mama, przysyłając wspaniałą babkę drożdżową i przepyszną paschę.

Tegoroczne święta spędzimy poza domem i świąteczne pieczenie znów mnie ominie.
Ale kto powiedział, że baby wielkanocne TRZEBA zjadać w święta? Czy wcześniej nie można? Czy za to grozi jakaś klątwa? Chyba nie :)

Zatem, Panie i Panowie - przedstawiam przepis na świąteczną babkę wielkanocną, która zagościła na naszym stole tydzień przed świętami! To moja ulubiona, jogurtowo - pomarańczowa, wilgotna baba!



SKŁADNIKI:
  • 4 jajka
  • 1,5 kubeczka jogurtu naturalnego (kubeczek = 180 g)
  • 1/2 szklanki oliwy z oliwek (lub dobrego oleju, np rzepakowego)
  • szklanka cukru
  • skórka otarta z jednej pomarańczy
  • sok wyciśnięty z jednej pomarańczy
  • 450 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
ZATEM? DO DZIEŁA!

Jajka ucieramy z cukrem do momentu uzyskania puszystej masy. Następnie dodajemy jogurt, oliwę (lub olej), otartą skórkę oraz sok wyciśnięty z jednej pomarańczy i nadal ucieramy. Następnie dodajemy przesianą przez sitko mąkę oraz proszek do pieczenia.
Pieczemy około godzinę w 170 stopniach.



6 komentarzy:

  1. Cui! Po pierwsze: świetny przepis, z chęcią wypróbuję, chociaż obawiam się że może nie wyjść, ciasta z jogurtem nie bardzo mnie lubią i zawsze wychodzi zakalec. Po drugie: ten króliczek jest cudowny, gdzie można takiego nabyć? I po trzecie: zaglądaj częściej do Majówek, bardzo tam Ciebie brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anika! Nawet nie wiesz jak miło czyta się komentarze takie, jak Twój :* Dziękuję!
      Króliczek kupiony w Home & You. Do Majówek chciałabym zaglądać częściej, ale doba ma chyba za mało godzin :(

      Usuń
  2. zdjęcia kuszą, ilość składników nie przeraża. hmm, chyba zmierzę się z tą babą ;) czy ona jest bardzo słodka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest idealna jeśli chodzi o słodycz. Sok z pomarańczy dodaje kwaskowatości :) Polecam zmierzenie się z nią ;)

      Usuń
  3. zmierzyłam się i poległam :D Zakalec. ale trzeba przyznać, że smaczny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ćwiczenie czyni mistrza! Najważniejsze, że smakuje :)

      Usuń

Dziękujemy za odwiedziny i każde pozostawione słowo :)
Kuku & Cui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...