14 listopada 2014

Zabrakło Ci chleba? Bez paniki!

W naszym domu chleb nie jest artykułem pierwszej potrzeby. Mówiąc szczerze, nie mamy nawet chlebaka :) A jednak są chwile, gdy jego brak powoduje u mnie pewną konsternację.
Co spakować na drugie śniadanie dziecku do szkoły a mężowi do pracy? Przecież nie jajecznicę!




Na szczęście są takie artykuły spożywcze, które ZAWSZE znajdują się w mojej spiżarce: banany, płatki owsiane, mąka, jogurt naturalny i suszone owoce.
Co z nich zrobić? Pyszne, lekkie i pożywne muffiny!
Słodkie babeczki z łatwością mieszczą się w pudełku śniadaniowym mojego Synka i w schowku samochodu mojego Męża. Idealne jako lekka przekąska, zaspokoją jednocześnie większy apetyt każdego głodomora. Zdrowe, bez dodatku cukru, lekko wilgotne - po prostu idealne :)



SKŁADNIKI NA OKOŁO 12 SZTUK:
  • 2 duże dojrzałe banany,
  • 1 jajko,
  • szklanka jogurtu naturalnego,
  • 1/2 szklanki oliwy lub oleju (ja używam rzepakowego),
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej,
  • 1 szklanka zmielonych drobno płatków owsianych,
  • 3/4 szklanki mąki żytniej pełnoziarnistej (można zastąpić pszenną),
  • 1 szklanka rodzynek lub żurawiny (może być pół na pół lub w dowolnych proporcjach).

Banany rozgniatamy widelcem w dużej misce. Następnie dodajemy wszystkie składniki mokre: jajko, jogurt, olej i mieszamy. Do składników mokrych dodajemy suche: proszek do pieczenia, sodę, płatki owsiane, mąkę. Dokładnie mieszamy. Na samym końcu dosypujemy rodzynki i żurawinę.
Tak powstałe ciasto nakładamy do wypełnionych papilotkami foremek (do około 3/4 wysokości).
Pieczemy w 200 stopniach przez około 30-35 minut. Jeśli używasz mąki pszennej pieczenie można skrócić do około 25-30 minut.


Uwierzcie mi, że miałam spory problem, żeby sfotografować upieczone muffiny. Zanim po raz drugi sięgnęłam po aparat zostały tylko... trzy ;)

2 komentarze:

  1. kupilam juz make i zurawine. W sobote zabieram sie za pieczenie. Mam mniejsze papilotki na muffinki. Podstwa wielkosci pieciozlotowki... planuje wiec piec troche krocej. Mam nadzieje ze dobrze wyjda ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że będą pyszne :) A takie małe muffinki to super sprawa - w sam raz na jeden kęs :)

      Usuń

Dziękujemy za odwiedziny i każde pozostawione słowo :)
Kuku & Cui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...