5 listopada 2014

Syropowi glukozowo-fruktozowemu mówię stanowcze NIE!

Jest wszędzie!
W sokach, lodach, produktach mlecznych. Ba, znajdziecie go nawet w przetworach warzywnych! 
Syrop glukozowo-fruktozowy, bo o nim mowa, tańszy zamiennik cukru, powszechnie używany przez producentów żywności. Sprawca otyłości. Powoduje szybsze uczucie głodu, podwyższa poziom złego cholesterolu we krwi... Jednym słowem TRUCIZNA!
Od kilku lat staram się być świadomym konsumentem. Chcąc wiedzieć, co serwuję mojej rodzinie, spędzam sporo czasu przy sklepowych półkach, "studiując" składy produktów, które lądują potem w moim koszyku. Niestety - z tego powodu moja lwia zmarszczka między oczami notorycznie się pogłębia :) Nic dziwnego - jeśli produkt, który w swoim podstawowym składzie powinien mieć dwie pozycje a zawiera ich sześć, czy siedem - trzeba użyć szczególnie małej czcionki, żeby całą litanię składników zmieścić na malutkiej etykiecie.
Cierpią na tym moje oczy, cierpi zmarszczka między nimi i... cierpią nasze żołądki!
Więc BASTA! Syropowi glukozowo-fruktozowemu mówię NIE! 
Na pierwszy ogień idą homogenizowane serki smakowe, które uwielbia mój Synek. Zgadnijcie, czym takie serki są słodzone? Oczywiście rzeczonym syropem glukozowo-fruktozowym!
Czy da się go uniknąć? Jasne. Przygotowanie takiego serka w domu, to banalnie prosta sprawa a ja mam pewność, że to, co trafia do brzucha mojego dziecka jest zdrowe i naturalne.
Mój przepis na serek waniliowy? 



Banalnie prosty: naturalny serek homogenizowany wymieszany z miodem i wanilią.
Jeśli nie macie w domu laski wanilii możecie dodać cukier waniliowy, lub - w ostateczności - cukier wanilinowy. Osobiście polecam serek naturalny Bieluch, który w swoim składzie zawiera jedynie mleko pasteryzowane i czyste kultury mleczarskie, ale możecie użyć jakiegokolwiek innego serka o naturalnym składzie. 
Wariacji na temat takiego przysmaku może być wiele: zamiast miodu możecie dodać sok (najlepiej robiony samodzielnie w domu) lub zmiksowane owoce. Jeśli chcecie, aby serek miał bardziej gęstą konsystencję możecie dodać trochę słodkawej ricotty.
Smacznego!



3 komentarze:

  1. "możecie dodać cukier waniliowy, lub - w ostateczności - cukier wanilinowy", Cui to literówka, czy jest coś o czym nie wiem? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuku - Ty kulinarna ignorantko :)
      Cukier waniliowy: http://pl.wikipedia.org/wiki/Cukier_waniliowy
      Cukier wanilinowy:http://pl.wikipedia.org/wiki/Cukier_wanilinowy
      Mimo wszystko wybaczam Ci :)

      Usuń
    2. A jak lubię gotować ale o cukrze wanilinowym nie słyszałam :]

      Usuń

Dziękujemy za odwiedziny i każde pozostawione słowo :)
Kuku & Cui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...